ساختمان

ساختمان

ساختمان

ساختمان

همه چیز درباره فروش آسانسور و تعمیر و نگهداری آسانسور


خدمات پس از فروش آسانسور

خدمات پس از فروش آسانسور ازجمله مهمترین سرویس هایی است که پس از خرید هر محصول توسط شرکت عرضه کننده ارائه می شود. آسانسور سهند فراز کیمیا با تدوین دستور العمل های خاص جهت انواع آسانسور ها، آموزش پرسنل، مدیریت صحیح ، کنترل و بازرسی پرسنل خدمات و ایجاد راهکارهای منطبق با علم روز جهت پاسخگویی سریع به درخواست های مشتریان خدماتی باکیفیت و در خور مشتریان ارائه مینماید .

واحد تعمیر ونگهداری آسانسور

واحد تعمیر ونگهداری آسانسور سهند فراز کیمیا در حال حاضر با بهره گیری از پرسنل مجرب و آموزش دیده در حال ارائه خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور می باشد. در آسانسور سهند فراز کیمیا هر مشتری پس از انعقاد قرارداد دارای یک شماره اشتراک می گردد که از طریق همان شماره اشتراک علاوه بر ارتباط مستقیم با مدیران میتواند کلیه سوابق خدماتی از جمله زمانهای ارائه خدمات و فاکتورها و گزارشات بازرسی و خرابی، گزارشات حسابداری و سایر اطلاعات مورد نیاز را دریافت نماید گردد.

مشتریان سهند فراز کیمیا بر اساس این شماره اشتراک بصورت منطقه ای طبقه بندی شده و به این ترتیب مشترکین سرویس در هر منطقه خدمات خود را در کمترین زمان دریافت می کنند.

شرکت آسانسور سهند فراز کیمیا با انتخاب روش پیشگیرانه PM و کارشناسی شده منطبق با نوع آسانسور ساختمان های مختلف و با استفاده از نیروهای متخصص، جوان، خلاق و با تحصیلات آکادمیک مرتبط با زمینه آسانسور راهی طولانی و دشوار را در زمینه امنیت و راحتی استفاده کنندگان از آسانسور پیش گرفته و جلب رضایت و خواسته شما می تواند پله ساز این نردبان باشد.

جهت آشنایی بیشتر بهره برداران گرامی با خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور و خدمات پس از فروش آسانسور چند نکته به شرح زیر ارائه گردیده است:

۱- تعمیر و نگهداری آسانسور پیشگیرانه چیست؟

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه یک روش سیستماتیک برنامه ریزی و زمانبندی شده جهت انجام کارهای نگهداری و بازیینی کلی قطعات نصب شده و نظارت مستمر بر عملکرد کلی سیستم پس از نصب آسانسور، مورد نیاز برطبق برنامه تنظیمی با هدف جلوگیری از فرسایش غیر عادی اجزا ماشین و کاهش توقفات اضطراری ماشین­ آلات می باشد.

 سیستم سرویس نگهداری پیشگیرانه به صورت منظم و ماهانه جهت هر آسانسور درتاریخ مشخص واز قبل برنامه ریزی شده کنترل می گردد. بطور کلی هیچ سیستم یا مکانیزمی وجود ندارد که نیازمند تعمیر و نگهداری آسانسور و بازبینی دوره ای نباشد به ویژه سیستمهایی که ایمنی آنها نقش اساسی در عملکرد کلی سیستم ایفا می نماید و خرابی آنها باعث خطرات احتمالی جانی می گردد.

 از اینرو اهمیت تعمیر و نگهداری آسانسور کمتر از اهمیت نصب آسانسورنبوده و یک آسانسور صرفنظر از نوع آن و شرکت سازنده آن ، می بایست بطور منظم و حداقل ماهانه یک بار توسط شخص یا اشخاص متخصص تحت بازرسی منظم قرار گیرد.

۲- مزایای نگهداری و تعمیرات چیست؟

آگاهی کامل نسبت به وضعیت آسانسور

با استفاده از این مدل تمامی قطعات آسانسور ارزیابی شده و مشخص می شود که در محدوده ی ایمن کار می کنند.مثلا اگر اتفاقی در عملکرد آسانسور بیفتد، آیا ترمزها عمل خواهند کرد ؟ و یا اگر برق قطع شود ، آیا افراد در آسانسور محبوس نخواهند شد؟

کاهش هزینه های تعمیرات برای فروش آسانسور

در مدل PM قطعات به موقع سرویس می شود و استهلاک قطعات کمتر می شود.  با تعویض قطعات معیوب قبل از اینکه به دیگر تجهیزات آسانسور خسارتی وارد شود از هزینه های اضافی جلوگیری می کند. تعمیر و نگهداری آسانسور را از لحاظ توجیه پذیری اقتصادی نیز می توان بررسی نمود.

بطور کلی بدیهی است اگر قطعه یا قطعاتی در شرف خرابی یا آستانه فرسودگی قرار بگیرند در صورتیکه به موقع تعویض یا تعمیر نگردند احتمالا باعث اختلال در عملکرد قطعات دیگر نیز خواهند بود، و یا ممکن است خرابی آنها صدمات جبران ناپذیری به کل سیستم وارد نماید. حتی وقوع خطرات جانی در بدترین حالت ممکن است.

 فرض کنید طنابهای فولادی (wire ropes) آسانسور یا همان سیم بکسل آسانسور در آستانه فرسودگی قرار گرفته است . این فرسودگی و یا خوردگی سیم بکسلها باعث خوردگی فلکه های کششی موتور و هرزگرد می شود بنابراین فلکه های کششی نیز در معرض فرسودگی قرار میگیرند و در حالتیکه ترمز ایمنی آسانسور (پاراشوت) فعال و تنظیم نباشد پارگی سیم بکسل باعث سقوط آسانسور شده و منجر به آسیب های جبران ناپذیر جانی و مالی خواهد بود.

Untitled22

 

کاهش مدت توقف تعمیر و نگهداری آسانسور بدلیل خرابی

با پیشگیری و مراقبتهای به موقع از سیستم آسانسور، شاهد خرابیهای اساسی که موجب توقف طولانی آسانسورهامی شود، نخواهید بود.

شفاف بودن عملکرد سرویسکار آسانسور

زمانی که یک تکنسین با مدل PM کار نگهداری آسانسور را انجام می دهد احتمال خطا و یا فراموشی وی در مراحل کار به شدت کاهش می یابد و همچنین مدیر ساختمان به راحتی میتواند بر عملکرد او نظارت داشته باشد. کلیه دستورالعمل های تعمیر و نگهداری آسانسور و فرمهای بازدید ماهیانه در اختیار بهره برداران قرار می گیرد تا مشترکین نیز در جریان چگونگی انجام خدمات پس از فروش آسانسور قرار گیرند. همچنین کلیه آسانسورها هر ۶ ماه توسط مهندسین واحد کنترل کیفیت بازدید می گردند تا از لحاظ کیفیت عملکرد خدمات پس از فروش آسانسورها را کنترل نمایند .

در هر بازرسی ماهانه و ادواری، آسانسور بر اساس یک چک لیست بازرسی شده و وضعیت موارد موجود در چک لیست به مدیر ساختمان ارائه می گردد و تعمیرات بر اساس سوابق چک لیست آسانسور صورت میگیرد.

موتورخانه:

    بررسی دمای متوسط موتورخانه و سیستم ترموستات موتور آسانسور

    بررسی استحکام شاسی پایه موتور

    بازدید فیوزها و اتصالات جعبه سه فاز و سیستم ارت

    بازدید و تعویض روغن گیربکسموتور آسانسور

    بازدید شفت موتور و گیربکس آسانسور

    بازدید شیارهای سیم بکسل فلکه کششی موتور و هرزگردها

    تنظیم ترمز موتور و بازدید لنت ترمز موتور آسانسور

    بازدید سیم بکسل های آسانسور

    نظافت موتورخانه نظافت داخل موتور ژنراتور و فن موتور آسانسور

    بازدید گاورنر و اتصالات گاورنر آسانسور

    بازدید ترمینالها، اتصالات و قطعات تابلو فرمان آسانسور

    تست سیستم نجات اضطراری و دشارژ باطری های نجات اضطراری آسانسور

چاه آسانسور:

     بازدید میکروسوئیچهایLimit حد و دور اندازهای آسانسور

    بازدید و روغن کاری ریلهای آسانسور

    بررسی کشش ارتجاعی سیم بکسلهای آسانسور

    بازدید کابلهای آسانسور

    بازدید روشنایی چاه آسانسور

    بازدید لقمه های ریل کابین و وزنه آسانسور

    بازدید زنجیر تعادل زیر قاب وزنه و کابین آسانسور

    بازدید کرپی ها و سربکسلهای آسانسور

    بازدید اتصالات سیم بکسل به کابین و قاب وزنه آسانسور

    بررسی کفشکهای کابین و وزنه آسانسور

    بررسی روغندانهای آسانسور

    بررسی ترمز ایمنی پاراشوت و اتصالات میله پاراشوت به سیم بکسل گاورنر آسانسور

    بررسی اتصالات و پیچ و مهره های یوک کابین آسانسور

    بازدید سنسور آهنربا و آهنرباهای آسانسور

    بررسی اتصالات، ترمینالها و دکمه های جعبه revision آسانسور

    بازدید ضربه گیر (بافرها) کابین و قاب وزنه آسانسور

    بازدید گاورنر پایین و استپ قارچی چاهک پایین آسانسور

درب های طبقات لولایی:

    بازدید قفلها

    بازدید کنتاکتهای درب

    بازدید مگنت درب بازکن

    بازدید فنر درب ها

    بازدید دیکتاتورها

    تنظیم دربها

    روغن کاری لولاهای دربها

درب های طبقات تمام اتوماتیک:

    بازدید قفلها

    بازدید کنتاکهای درب

    بازدید کفشکهای زیر درب

    نظافت شیارهای درب

    بازدید مکانیزم و موتور سردرب

کابین و طبقات:

    بازدید شستی احضار طبقات

    بازدید شستی احضار کابین

    بازدیدروشنایی کابین

    بازدیدفن و کلید فن

    بازدید موزیک و اعلام طبقات

    بازدید صفحه نمایش شستی کابین

    بازدید عملکرد درب کابین

6655

آگاهی از ایرادات اساسی آسانسور

زمانی که سابقه خرابیهای آسانسور ، در مدل PM موجود باشد ،وجود ایرادات تکرار شونده حاکی از ایراد بزرگتر می باشد.مثلا تعویض زودهنگام لنت کفشکها خبر از ایراد بزرگتر می دهد.     

•  بیمه آسانسور

تمامی آسانسور های که از شرکت آسانسور سهند فراز که دارای استاندارد ادواری برای خدمات پس از فروش آسانسور دریافت میکنند  تحت پوشش بیمه خواهند بود .

۳- لزوم قانونی تعمیر و نگهداری ماهیانه آسانسور چیست؟

طبق ماده ۲۰ قوانین آپارتمان نشینی مدیر مکلّف است جهت حفظ و نگهداری آسانسور با یک شرکت معتبر قرارداد سالانه تعمیر و نگهداری آسانسور منعقد نماید. در صورت عدم‌انجام سرویس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالانه و دریافت گواهینامه ایمنی، کلیه مسئولیتهای حقوقی و کیفری حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است. با توجه به اطلاع رسانی سازمان استاندارد در جراید، دیگر توجیهی برای فرار از مسئولیت در محاکم قضایی وجود ندارد!

همچنین طبق ماده ۱۴ قوانین آپارتمان نشینی  مدیر مکلّف است تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش‌سوزی و زلزله و آسانسور را در برابر حوادث احتمالی بیمه کند. شرط استفاده از بیمه استفاده کنندگان آسانسور در هنگام بروز حادثه وجود قرارداد سرویس نگهداری و انجام بازدید های ماهیانه به صورت منظم می‎باشد.هزینه های انجام سرویس نگهداری طبق اعلام اتحادیه آسانسور و پله برقی به شرح زیر می باشد.

منبع: تعمیر و نگهداری آسانسورمنبع: فروش آسانسور ایلنا

اخذ استاندارد اولیه آسانسور


تصویر: https://sfk-elevator.ir/wp-content/uploads/2018/12/اصلاعیه-سازمان-ملی-استاندارد-Copy-1.jpg

اخذ استاندارد آسانسور از سال ۱۳۷۷ تلاشهای زیادی برای تهیه و تدوین استاندارد ملی آسانسور بعمل آمده و نهایتاً استاندارد ملی آسانسور با شماره استاندارد ملی ۱-۶۳۰۳ مورد تصویب کمیته ملی قرار گرفته و از ابتدای سال ۱۳۸۲ اجباری می‌باشد. از آنجا که اجرای کامل مقررات استاندارد ملی بلحاظ عدم آمادگی تولیدکنندگان اجزاء و قطعات آسانسور جهت اخذ گواهی‌های کیفی مقدور نبوده ، لذا استاندارد ملی آسانسور به دو بخش ایمنی و عملکردی تقسیم گردیده

و اجرای بخش ایمنی از استاندارد ملی « مقررات ایمنی ساختمان و نصب آسانسور –قسمت اول : آسانسور های برقی » از ابتدای سال ۱۳۸۲ برای دارندگان پروانه‌های ساختمانی سال ۱۳۸۲ که دارای آسانسور می‌باشند اجباری می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ استاندارد ادواری آسانسور با ما همراه باشید.

با توجه به لزوم اخذ استاندارد آسانسور جهت حصول اطمینان از صحت عملکرد قطعات منصوبه شرکت سهند فراز کیمیا اخذ استاندارد بعد از اتمام نصب را در اولویت کاری قرار داده است. با توجه به گواهینامه های معتبر شرکت در زمینه استاندارد شرکت سهند فراز کیمیا با طراحی و تمهیدات مناسب هنگام اجرای پروژه بدون هیچ مشکلی توانایی اخذ استاندارد را دارا می باشد. همچنین اخذ استاندارد از جهت اخذ پایان کار ساختمان نیز دارای اهمیت بسیاری می باشد، چرا که یکی از مدارک لازم جهت تشکیل پرونده اخذ پایان کار گواهی معتبر استاندارد می باشد.

اخذ استاندارد ادواری آسانسور

لزوم اخذ استاندارد ادواری چیست؟



لازم به توضیح است که؛ مطابق استاندارد ملی ۱_۶۳۰۳ و دستورالعملهای جاری، گواهی ایمنی صادره توسط شرکتهای بازرسی، تنها یکسال اعتبار دارد و آسانسورهای در حال بهره برداری، که سرویس و نگهداری مستمر ماهانه دارند، باید بصورت سالیانه بازرسی ادواری شوند. همچنین در صورت بروز هر گونه سانحه برای آسانسور وجود گواهی معتبر استاندارد به همراه قرارداد سرویس نگهداری ضروری می باشد. شرکت سهند فراز کیمیا با استفاده از تکنسین های آموزش دیده و دارای گواهینامه در سازمان استاندارد ملی ایران آماده اخذ استاندارد ادواری ساختمان کارفرمایان محترم می باشد.بهتر است مطلب را نیز بخوانید.

به منظور درخواست بازرسی ادواری آسانسور با همراه داشتن مدارک ذیل و برگه درخواست بازرسی به شرکت سهند فراز کیمیا مراجعه فرمایید.
منبع: اخذ استاندارد ادواری سهند فراز کیمیا

تاریخچه آسانسور


تصویر: https://sfk-elevator.ir/wp-content/uploads/2019/11/hydraulic-elevator-home-lift-500x500.jpg

آسانسور وسیله حمل و نقل عمودی است که با سیستم تعلیق و تعادل نیروی محرکه عمل جابه جایی انجام می دهد در واقع برای آشنایی بیشتر با این وسیله باید گفت که بشر در قرن های گذشته از بالابر استفاده کرده است ،اما پایه گذار علمی و طراح آسانسور امروزی دانشمند و ریاضی دان بزرگ اتوود است که با ساختن ماشین اتوود که عبارت بود از دو وزنه که با یک نخ به یکدیگر مربوط می شدند و روی قرقره ها بالا و پایین می رفتند توانست طرج ابتدایی یک آسانسور را ارائه دهد اما اولین آسانسور به شکل امروزی که دارای ترمز ایمنی بود توسط اوتیس در آمریکا ساخته و آزمایش شده و سپس بعد از آن دیگران نیز به ساخت انواع آسانسور و فروش آسانسور دست زدند و صنعت آسانسور شکل گرفت.



نکاتی درباره ایمنی و استفاده از آسانسور



آسانسور راننده یا خلبان ندارد و به صورت شبانه روز آماده کار می باشد مسافرین بیرون آسانسور فرمان احضار می دهند و مبدا و مقصد را مشخص می نمایند .



بنابراین فشارهای مجدد بر روی دکمه های احضار کابین کاری بیهوده است مسافرین درون کابین فرمان حرکت می دهند و مقصد را مشخص می نمایند این وسیله قادر به شناسایی مسافرین از نظر سن قد مونث و یا مذکر و بیمار یا سالم بودن و میزان وزن دقیق مسافرین نمی باشدلذا در پاره ای از موارد به وسیله بسیار خطرناکی تبدیل می شود دکمه های فرمان در محلی نصب شده است که کودکان کمتر از هفت سال قادر به احضار و صدور فرمان نباشند ولی همواره باید به خاطر بسپاریم که هرگز کودکان به تنهایی نباید از این وسیله استفاده نمایند با ایجاد شرایط مناسب فضای بازی و گاهی مذاکره دست جمعی با کودکان و نوجوانان باید به صورت جدی و کامل از بازی با آسانسور جلوگیری نماییم در هنگام استفاده از آسانسور حتما باید به ظرفیت نهائی آن توجه شود ظرفیت ها معمولا ۴ ۶ ۸ ۱۰ ۱۲ ۱۵ ۱۸ ۲۰ و … می باشند. برای نصب و فروش آسانسور وارد سایت سهند فراز کیمیا شوید.

تاریخچه آسانسور

کابین آسانسور به صورتی طراحی و ساخته می شود که حداکثر ظرفیت به سختی در آن جا شوند زیرا استفاده خارج از ظرفیت خطرات بسیار جدی در بر دارد که قابل قیاس با انواع خودروها و وسایل دیگرنیست اصولا آسانسور باید مجهز به سیستم آلارم ظرفیت مجاز و غیر مجاز باشد ولی رعایت ظرفیت آسانسور توسط مصرف کنندگان در اولویت قرار دارد هرگز در هنگام وارد شدن به کابین آسانسور در حال گفتگو به صورت عقب یا از پهلو اقدام ننمایید همواره در هنگام ورود به کابین آسانسور از وجود کابین در مقابل خود مطمئن شوید و رو به کابین وارد شوید.



روش های ساده اطمینان از وجود روشنایی کابین دیدن تصویر خود در آینه کابین و مشاهده افراد درون کابین است در اوقاتی که ساختمان خلوت است حتی الامکان به تنهایی از آسانسور استفاده ننمایید اگر زمانی در آسانسور محبوس شدید هرگز خوف نکنید و نهراسید اول بر ترس خود غالب شوید و کنترل منطقی خود را به دست آورید. سپس دست به اقدامات زیر بزنید زنگ خطر آسانسور را به صدا در آورید تا برای کمک و خارج نمودن شما از بیرون اقدام نمایند اگر در کابین تلفن نصب است از آن برای درخواست کمک استفاده نمایید اگر هیچ یک از این دو نبود ضمن حفظ خونسردی از تلفن همراه خود استفاده نمائید در غیر این صورت با صدای بلند ولی خونسرد مکررا در خواست کمک نمائید.



تاریخچه آسانسور در ایران



آسانسور به صورت امروزی در حدود ۵۰ سال پیش وارد کشور شده است و اولین نمایندگی فروش آسانسور در کشور مربوط به یک شرکت سوئیسی می باشد که توسط یک شرکت ایرانی وارد شد و بعد از آن نیز شرکت های خارجی دیگر در این زمینه فعالیت داشتند اولین کارخانه در ایران توسط وزارت مسکن و شهر سازی در سال ۱۳۵۰ در شهر صنعتی البرز قزوین تحت لیسانس یک شرکت سوئیسی بنا گردید و بعد از آن نیز کارخانجات دیگری توسط شرکت های خارجی در ایران فعالیت نمودند ولی با توجه به تحریم وسایل بعد از انقلاب و بر اساس ضرورت و نیاز شروع به فعالیتهای تولیدی در زمینه ساخت قطعات یدکی آسانسور نمودند و در واقع آسانسور به صورت تلفیقی در کشور تولید و نصب گردید تا اینکه در دهه ۷۰ مجوز واردات آزاد شده وبه تبع آن واحدهای فروش آسانسور به صورت رسمی و غیر رسمی بوجود آمدند. بهتر است مطلب اخذ استاندارد اولیه آسانسور را نیز بخوانید.



تاریخچه ساخت پله برقی



در سال ۱۸۵۹ ناتان آمیز آمریکایی اولین امتیاز ثبت اختراع را به نام خود تقاضا نمود و عنوان آن را پله های گردان گذاشت شکل این پله ها به صورت مثلث متساوی الاضلاع بود که از طریق آن مسافر روی یک ضلع سوار شده و در انتها پیاده می گردید اما کار بر روی این اختراع و تکمیل آن ادامه یافت تا اینکه در سال ۱۸۹۲ شخصی به نام رنو اختراع خود را در انگلیس تحت عنوان آسانسور با پله های متوالی ثبت کرد اختراع او این نکته را روشن ساخت که دستگیره ها می توانند حذف شوند و توجه به سرعتی در حدود ۲۰۰ فوت در دقیقه معطوف شد این مقدار از سرعتهایی که هم اکنون به عنوان سرعت استاندارد تلقی می شود بیشتر است همچنانکه موضوع آسانسورهای بالا و پایین بر که امروزه در فروشگاههای مدرن به کار می روند مورد توجه قرار گرفت.
منبع: فروش آسانسور سهند فراز کیمیا

آموزش تعمیرات و سرویس نگهداری آسانسور


آموزش تعمیر و نگهداری آسانسور جزء لاینفک آموزش آسانسور بوده و در واقع پیچیده تر از نصب آسانسور خواهد بود. چرا که در میان قطعات بیشمار نصب شده یافتن به موقع خرابی حائز اهمیت بوده و در صورتیکه پیمانکار تجربه کافی در زمینه رفع خرابی نداشته باشد ، رفع خرابی دشوارتر خواهد بود. تعمیرات آسانسور در دو مقولۀ زیر طبقه بندی می گردد:

آموزش تعمیر و نگهداری و سرویس نگهداری آسانسور

تعمیرات تخصصی قطعات و یا تعویض قطعه معیوبتنظیم مجدد قطعۀ سالم (تنظیم در نصب کلی قطعه یا تنظیمات داخلی قطعه)


غالب خرابی های آسانسور شامل مورد دوم می باشند. تعمیر و نگهداری آسانسور در تهران نیازمند دانش کامل نصب آسانسور است ، چرا که تعویض کامل هر قطعه معیوب مستلزم نصب صحیح آن است. بنابراین تعمیرات پس از نصب قرار می گیرد.به علت محدود بودن تعداد آسانسورهای سریع السیر و جدید همه متخصصین توانایی آشنایی و شناخت کامل از ویژگی های آن را ندارند و نمی توانند با حضور فیزیکی و مشارکت در نصب این آسانسورها، به دانش و تجربیات خود را بیفزایند. بحث آموزش آسانسور در هر منطقه وکشور دارای شرایط خاص وشیوه ی آموزشی متفاوتی می باشد. در برخی از کشورها آموزش آسانسور از رشد و تکامل خوبی برخوردار است. امر آموزش عملی و کارگاهی نصب آسانسور و تداوم آموزش، به علت پیشرفت سریع ، بدون وقفه و مداوم ابداعات و نوآوری در صنعت آسانسور، بسیار مهم و قابل توجه می باشد.

شرکت های فروشنده و نصاب آسانسور و واحد های سرویس ، تعمیر و نگهداری آسانسور مسئولیت خطیری در این رابطه بر دوش دارند.لذا با پیشرفت صنعت آسانسور، آسانسورهای مدرن با تکنولوژی های پیچیده ابداع می شوندکه بایستی طریقه ی نصب ، سرویس ونگهداری (شیوه های نصب ریلهای راهنما ، سیستم های ایمنی و کنترلی، مونتاژ کابین، سیم کشی تست، راه اندازی و چگونگی سرویس و خدمات بعد از تحویل آسانسورها) به آنها آموزش داده شود تا تکنسین های نصاب آسانسور، تعمیرکار و سرویس کارآسانسور با پیشرفت این صنعت و محصولات جدید هماهنگ شده و به دانش تخصصی و فنی ها اضافه شود.
با پیشرفت های تکنولوژی آسانسور نیاز به نیروی ماهر بیشتر خواهد شد. در این دوره ها ضمن آشنایی با خطرات قبل از ورود به محیط کار، به طریقه ی استفاده از تجهیزات کامل ایمنی، کفش کار، لباس کار مناسب با نوع عملیات، عینک کار، توپی های گوش بند در محیط کار پرداخته می شود. دلایل آموزش نکات ایمنی در دوره های آموزش نصب آسانسور به شرح ذیل میباشد:

تجهیزات سنگین آسانسورفضای تنگارتفاع زیاد (خطر سقوط)برق گرفتگیشوک الکتریکیآسیب در اثر برخورد تجهیزات سنگین به اندام ها


تکمیل کننده زنجیره ارتباطی بین صنعت آسانسور و صنعت ساختمان، تکنسین آسانسور، نصاب آسانسور و تعمیر کار و سرویس کار آسانسور می باشند.ساختمان های قدیمی نیز در بخش باز سازی ، مرمت و نوسازی، به آسانسور وابسته هستند.

برای خرابی و نقص کمتر و همچنین مطمئن تر بودن آسانسور بایستی نصاب آسانسور و تعمیر کار آسانسور با تجربه تر بوده و از دانش و معلومات بیشتری برخوردار باشد.به دلیل پر هزینه بودن دوره های آموزشی افراد از گذراندن این دوره ها صرف نظر می کنند که خود موجب نزول کیفیت آسانسورها می شود و فقط درصد کمی از افراد توانایی پا به پا بودن و همراهی کردن با این تنوع و نوآوری و مدرنیزاسیون را دارند به همین علت از افراد علاقمند به یاد گیری در دوره های آموزش در اولویت نخست قرار دارند.بهتر است مطلب را نیز بخوانید.

به دلیل بها ندادن به آموزش، فاصله ی توان تخصصی صنعت آسانسور و تخصص بخش فنی با تکنولوژی های جدید دنیای آسانسور، روز به روز بیشتر شده و زنگ خطری جدی برای صنعت آسانسور می باشد. لازم به ذکر می باشد افراد توانمندی که دوره های فوق را در شرکت سهند فراز کیمیا با موفقیت بگذرانند در شرکت مشغول به کار خواهند شد. در کلاس های آموزش تعمیر و نگهداری آسانسور سرفصلهای زیر آموزش داده می شود:

آموزش رفع خرابی کلی آسانسورآموزش تنظیم مجدد درب کابینآموزش تنظیم مجدد دربهای طبقهتست پاراشوت و تنظیم آنآموزش رفع خرابی تابلو فرمانآموزش نقشه خوانی انواع تابلوفرمان های موجود در بازارآموزش تعویض کفشک های راهنماآموزش تنظیم ملحقات درب لولاییآموزش تنظیم مجدد کابینچک کردن روغن ریل ها و روغن موتورسرویس و نگهداری کامل آسانسور

اصولاٌ اساسی ترین بحث برای افزایش عمر یک آسانسور سرویس و تعمیر و نگهداری آسانسور می باشد. به جراًت می توان گفت عمر مفید برترین پکیج های وارداتی آسانسور نیز بدون سرویس و نگهداری کاهش خواهد یافت. در این بخش آموزشی تعیین قیمت و هزینه های سرویس و نگهداری یک ساختمان نیز آموزش داده می شود
منبع: تعمیر و نگهداری آسانسور سهند فراز کیمیا

اخذ استاندارد اولیه آسانسور


تصویر: https://sfk-elevator.ir/wp-content/uploads/2018/12/اصلاعیه-سازمان-ملی-استاندارد-Copy-1.jpg

اخذ استاندارد آسانسور از سال ۱۳۷۷ تلاشهای زیادی برای تهیه و تدوین استاندارد ملی آسانسور بعمل آمده و نهایتاً استاندارد ملی آسانسور با شماره استاندارد ملی ۱-۶۳۰۳ مورد تصویب کمیته ملی قرار گرفته و از ابتدای سال ۱۳۸۲ اجباری می‌باشد. از آنجا که اجرای کامل مقررات استاندارد ملی بلحاظ عدم آمادگی تولیدکنندگان اجزاء و قطعات آسانسور جهت اخذ گواهی‌های کیفی مقدور نبوده ، لذا استاندارد ملی آسانسور به دو بخش ایمنی و عملکردی تقسیم گردیده

و اجرای بخش ایمنی از استاندارد ملی « مقررات ایمنی ساختمان و نصب آسانسور –قسمت اول : آسانسور های برقی » از ابتدای سال ۱۳۸۲ برای دارندگان پروانه‌های ساختمانی سال ۱۳۸۲ که دارای آسانسور می‌باشند اجباری می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ استاندارد ادواری آسانسور با ما همراه باشید.

با توجه به لزوم اخذ استاندارد آسانسور جهت حصول اطمینان از صحت عملکرد قطعات منصوبه شرکت سهند فراز کیمیا اخذ استاندارد بعد از اتمام نصب را در اولویت کاری قرار داده است. با توجه به گواهینامه های معتبر شرکت در زمینه استاندارد شرکت سهند فراز کیمیا با طراحی و تمهیدات مناسب هنگام اجرای پروژه بدون هیچ مشکلی توانایی اخذ استاندارد را دارا می باشد. همچنین اخذ استاندارد از جهت اخذ پایان کار ساختمان نیز دارای اهمیت بسیاری می باشد، چرا که یکی از مدارک لازم جهت تشکیل پرونده اخذ پایان کار گواهی معتبر استاندارد می باشد.

اخذ استاندارد ادواری آسانسور

لزوم اخذ استاندارد ادواری چیست؟



لازم به توضیح است که؛ مطابق استاندارد ملی ۱_۶۳۰۳ و دستورالعملهای جاری، گواهی ایمنی صادره توسط شرکتهای بازرسی، تنها یکسال اعتبار دارد و آسانسورهای در حال بهره برداری، که سرویس و نگهداری مستمر ماهانه دارند، باید بصورت سالیانه بازرسی ادواری شوند. همچنین در صورت بروز هر گونه سانحه برای آسانسور وجود گواهی معتبر استاندارد به همراه قرارداد سرویس نگهداری ضروری می باشد. شرکت سهند فراز کیمیا با استفاده از تکنسین های آموزش دیده و دارای گواهینامه در سازمان استاندارد ملی ایران آماده اخذ استاندارد ادواری ساختمان کارفرمایان محترم می باشد.بهتر است مطلب را نیز بخوانید.

به منظور درخواست بازرسی ادواری آسانسور با همراه داشتن مدارک ذیل و برگه درخواست بازرسی به شرکت سهند فراز کیمیا مراجعه فرمایید.
منبع: اخد استاندارد ادواری سهند فراز کیمیا