ساختمان

ساختمان

ساختمان

ساختمان

آشنایی با مزایای کابینت پلی یورتان


امروزه پلی یورتان در محصولات مختلف مانند : انواع فوم نرم در مبلمان و فوم سخت در عایق کاری دیوارها و به عنوان ابزار پلی یورتان در صنعت ساختمان سازی کاربرد وسیعی دارد.با پیشرفت تکنولوژی و ارتقاء سطح زندگی افراد، در حوزه دکوراسیون داخلی منازل هم شاهد تغییرات زیادی بوده ایم؛ می دانیم که یکی از بخش های مهم آشپزخانه، کابینت است، چرا که علاوه بر فراهم کردن فضای کافی برای ابزار و وسایل مهم آشپزی، می تواند در ظاهر و نمای کلی آشپزخانه تاثیر بسزایی داشته باشد.



گرچه هنوز کابینت های قدیمی چوبی، دارای محبوبیت بالایی در میان مردم می باشند، اما کابینت های پلی اورتان، با نمای جذاب و کیفیتی بی نظیر به سرعت توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.یکی از مصالح مدرن و بسیار کاربردی در بحث طراحی دکوراسیون داخلی، خرید ابزار پلی یورتان است. به طور کلی منظور از کابینت پلی اورتان، کابینتی است که از چوب یا ام دی اف ساخته شده و پوشش و رنگ آن از پلی اورتان می باشد.

این کابینت مدرن، دارای طراحی جذاب و بی نظیری در سه مدل : براق، نیمه براق و مات می باشد. از مزیت های آن می توان به تنوع بالا در رنگ و طرح آن اشاره نمود که سبب شده تا افراد مختلف بتوانند با هر سلیقه ای، آن را تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهند.همان طور که ابزار پلی یورتان به دلیل مقاومت و انعطاف پذیری بالا، گزینه ای عالی برای ساخت و طراحی ساختمان ها می باشد؛ استفاده از پلی یورتان به عنوان پوشش روی کابینت، سبب شده تا علاوه بر افزایش دوام و ماندگاری، مانع از فرسودگی زود هنگام آن گردد.لازم به ذکر است که برای اینکه پلی اورتان بهترین عملکرد را داشته باشد، بهتر است بر روی چوب خام استفاده گردد؛ البته بر روی سطوحی که رنگ شده هم می توان آن را اجرا نمود.

به طور کلی برای اجرای رنگ پلی یورتان، باید شش مرحله : سمباده، بتونه، سمباده، رنگ آستر، پرایمر و سمباده انجام شود. در نهایت، رنگ مورد نظر بنا بر سلیقه مشتری انتخاب شده و بر روی درب زده می شود. شما می توانید برای خرید بخش عمده قرنیز وارد سایت دکارت استور شوید.

ویژگی های مهم کابینت پلی اورتان :همان طور که گفتیم ابزار پلی یورتان و دیگر محصولات این متریال مهم، دارای درصد رضایت بالایی در میان افراد مختلف می باشد.کابینت پلی یورتان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به دلیل کیفیت عالی و عمر طولانی که دارد، امروزه به یک محصول قدرتمند و پرطرفدار تبدیل شده است.

از دیگر ویژگی های مهم آن، می توان به ضدآب بودن آن اشاره نمود. پس از اینکه طراحان و سازندگان کابینت، رنگ پلی یورتان را به عنوان پوشش نهایی بر روی کابینت اجرا نمودند، از یک لایه ماده نانو برای افزایش دوام و کیفیت و به منظور خاصیت ضد آب بودن کابینت، استفاده می نمایند.

تنوع بالایی که در انواع ابزار پلی یورتان و دیگر محصولات این متریال مهم وجود دارد، از دیگر دلایل استقبال بالای افراد می باشد. کابینت پلی یورتان هم با دارا بودن تنوع بالا در رنگ بندی، طرح و بافت های مختلف در نهایت نقش مهمی در جذابیت یک آشپزخانه مدرن، ایفا می کند.

علاوه بر این بسیاری از خانم های خانه دار، رنگی خاص در نظر می گیرند که در انواع کابینت های دیگر قابل اجرا نیست؛ اما کابینت پلی اورتان با رنگ بندی های متنوع این مشکل را مرتفع نموده است.همان طور که دوام و ماندگاری ابزار پلی یورتان و دیگر محصولات این متریال ، به نحوه نگه داری آن نیز وابسته است، لازم است که در هنگام استفاده کردن از کابینت پلی اورتان هم، نکاتی را در نظر بگیریم.

همچنین اگر خانه شما در اکثر مواقع شلوغ و پر رفت وآمد است، این کابینت به دلیل مقاومت بالا در برابر لکه های چربی و انوع خراشیدگی، بهترین انتخاب می باشد. بهتر است مقاله نکات ضروری که لازم است گچبر ها از ابزار پلی یورتان بدانند ! را نیز بخوانید.

برای تمیز کردن کابینت می توانید سطح آن را با یک دستمال مرطوب، برق بیاندازید. همچنین پیشنهاد می کنیم تا برای جلوگیری از جمع شدن چربی و آلودگی ها در طولانی مدت، هر روز این کار را تکرار کنید.
منبع: ابزار پلی یورتان دکارت استور

نکات ضروری که لازم است گچبر ها از ابزار پلی یورتان بدانند !


امروزه انواع گچبری ها به ویژه گچبری سقف، طرفداران زیادی پیدا کرده و با استقبال فراوانی در این حوزه رو به رو هستیم. باید توجه داشت که هر چقدر یک گچکار دارای مهارت و تخصص بالایی باشد، در نهایت باز هم بدون وجود ابزار و تجهیزات لازم، قادر به ارائه خدمات با کیفیت بالا نخواهد بود و یا احتمال شکست در کار بالا میرود .

به ویژه در گچبری سقف مدرن یا گچ کاری ساختمان به دلیل اینکه کار نهایی، در معرض دید افراد قرار دارد لازم است که ابزار مورد نیاز به صورت کامل در دسترس گچکار باشد. یکی از این ابزار ها ظرفی است که مصالح در آن مخلوط می گردد، که به آن «استانبولی» گفته می شود.



ابزار دیگری که یک گچبر هنگام گچبری سقف و یا گچکاری های یک ساختمان به آن نیاز دارد، ماله گچکاری است که دارای انواع مختلفی می باشد.به عنوان مثال : ماله ای که برای گچکاری مورد استفاده قرار می گیرد با ماله لک گیری، متفاوت است. یکی از اقدامات اولیه برای گچبری سقف یا دیوارها، اندازه گیری ضلع های سقف و دیوار با متر است.

برای اینکه مرکز دیوار یا اتاق مشخص گردد از گوشه های مقابل هم با کمک یک ریسمان، قطر را ترسیم می کنند و محل تقاطع دو قطر، تعیین کننده مرکز می باشد که در گچبری سقف برای مشخص کردن مرکز آن بسیار کاربرد دارد. شما می توانید برای خرید ابزار پیش ساخته پلی یورتان وارد سایت دکارت استور شوید.

برای اینکه گچبری سقف یا سایر گچبری های یک بنا به شکلی ایده آل و مناسب انجام گردد، لازم است که گچبر یا گچکار نکاتی را مد نظر خود قرار دهد؛ از جمله اینکه : برای شروع عملیات گچ کاری بداند که چقدر گچ مورد نیاز است؟ به عنوان مثال: اگر یک کیسه گچ، وزنی معادل 40 کیلوگرم داشته باشد؛ می توان با این مقدار گچ، تقریبا فضایی با متراژ ۲٫۸ متر مربع را گچ و خاک نمود. همچنین برای انجام سفیدکاری با این مقدار گچ، می توان فضایی با متراژ 12 متر مربع را برای این امر در نظر گرفت.


تکنیک های گچبری

به جز مواردی که برای انجام گچبری سقف ایده آل، به آن اشاره شد و لازم است که گچکار مد نظر قرار دهد تکنیک گچ بری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از تکنیک ها، قالب گیری است که در آن قالب گچ را به قسمت مورد نظر می چسبانند. تکنیک دیگر که معمول تر می باشد، کنده کاری است که به آن گچبری عمقی هم می گویند.

در این روش ابتدا خمیر گچ روی قسمت مورد نظر قرار داده می شود و کمی صبر می کنند تا گچ خشک شده و یا اصطلاحا خود را بگیرد، سپس طرح مورد نظر را بر روی آن می اندازند و با ابزارهای گچبری مانند : نقاله و دم بر و…. آن را برش می دهند. برای انجام گچبری سقف و یا گچکاری ساختمان ها لازم است گچکار با حالت های مختلف گچ آشنایی داشته باشد.

یکی از حالت های گچ که از آن برای ساخت قالب های مخصوص اندود ( ماده خمیری که بر بدنه بنای مورد نظر نصب شده و سطح مورد نظر را برای ایجاد تزئئین و عایق کاری و.. آماده می کند) استفاده می گردد.بهتر است مطلب آشنایی با مزایای کابینت پلی یورتان را نیز بخوانید.

برای ساختن این نوع گچ، آن را داخل آب قرار داده و بلافاصله کار مورد نظر را آغاز می نمایند.لازم به ذکر است که گچ زنده دارای قدرت چسبندگی و گیرایی بالایی می باشد. نوع دیگر استفاده از گچ، گچ کشته است که به آسانی نوع قبلی، سخت نمی شود و زود خود را نمی گیرد.

از دیگر نکات مهم که یک گچکار برای گچبری سقف یا سایر قسمت های ساختمان باید بداند، این است که در استفاده از گچ کشته، ضخامت آن نباید از یک میلیمتر بیشتر شود چرا که از روی سطح کار جدا می شود.

برای ساخت ملات آن هم با استفاده از الک های ریز گچ ها را جدا کرده و بلافاصله پس از ریختن آب در آن، به سرعت با دست آن را مخلوط می نمایند تا از سخت شدن آن ممانعت نمایند.

از مزایای درب ریلی سکشنال چه می دانید؟



اگر برای محل مورد نظرتان که دارای فضای کوچک ومحدودی می باشد به دنبال نصب با قیمت درب ریلی مناسب هستید و اطلاعات زیادی در مورد اینکه چه نوع درب با کرکره برقی مناسب فضای شما است ندارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کرکره برقی سکشنال چیست؟

این کرکره برقی در دسته ی یکی از مدرن ترین و بهترین های کرکره برقی در کشورمان و همچنین در آمریکا و اروپا می باشد.درب های سکشنال که به صورت هوشمند و با کیفیت بالا طراحی گردیده به طور معمول در زیر سقف محل موردنظر نصب می گردد. این کرکره برقی علاوه بر درب ریلی پارکینگ، در بسیاری از انبارها و کارخانه ها نیز به کار برده می شود.

نحوه عملکرد کرکره برقی سکشنال

در تولید درب سکشنال ازپنل های گالوانیزه در طراحی های مختلف استفاده می گردد که ارتفاع آن اغلب بر اساس ابعاد مکانی که برای نصب در نظر گرفته شده است تعیین می گردد اما به طور متوسط 62-42 سانتی متر و دارای ضخامتی به اندازه 4.5-4 سانتی متر است.نحوه عملکرد کرکره برقی سکشنال به این شکل است که در طراحی آن فنرهای بالانس قوی تعبیه شده که با کاهش فشارهای اضافی، باعث تعادل وزن پانل می گردد و همچنین در طراحی آن از موتورهای با قدرت بالا و طبق اصول و استانداردهای جهانی استفاده شده است.

از دیگر ویژگی های مهم کرکره برقی سکشنال، عمربالای آن در مقایسه با سایر کرکره ها است، چرا که به دلیل وجود چرخ های مقاوم در برابر ساییدگی و ریل نگهدارنده، کمتر مستهلک می گردد.وجود همین فاکتورهای بی نظیر و به روز که در طراحی این کرکره در نظر گرفته شده است به تدریج سبب جایگزینی آن با درب هایی که ازجک پارکینگی بهره می برند می گردد. ولی برای سفارش می تونید با قسمت تماس با ما الکترو حفاظ در ارتباط باشید.

کرکره برقی سکشنال درچه مکان هایی کاربرد دارد؟

-در پارکینگ ها-مکان های اداری و ساختمان های تجاری– درب ریلی ورودی انبارها و کارخانه ها-درب ریلی ورودی در مراکزآتش نشانی

مزایای درب ریلی سکشنال یا درب اتوماتیک زیرسقفی

-یکی از بهترین مزایای این نوع کرکره سرعت زیادی است که هنگام باز وبسته شدن دارد؛
– برای مکان هایی که تردد و رفت وآمد زیادی وجود دارد بسیار مناسب است؛
– دارا بودن سیستمی برای عدم برخورد با موانع؛-ضد سرقت؛
– سازگار و مناسب با تمام شرایط آب وهوایی و تغییرات جوی ؛
-عدم استهلاک و عمر بالا؛– مقاومت بالای پنل و یراق آلات به کاربرده شده در آن؛
-امکان نصب در و پنجره در روی درب ریلی سکشنال؛
-بی سر وصدا بودن به دلیل دارا بودن تجهیزاتی همچون پنل فوم دار؛
– به راحتی در مکان هایی که با کمبود فضای کافی مواجه هستند قابل نصب می باشد؛
-باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد؛
– به دلیل وجود پنل های ضخیم، تخریب آن دشوار بوده و همین امر سبب افزایش امنیت محل موردنظر می گردد؛
-در صورتی که نیاز به تعمیر آن داشته باشید می توانی به راحتی هر قطعه ای که دچار مشکل شده را به طور جداگانه تعمیر نمایید و دیگر نیاز نیست کل درب تعویض و تعمیر گردد.

معایب درب ریلی سکشنال
با وجود تمام مزایا و خصوصیات ذکر شده باید بگوییم که خرید و نصب این نوع کرکره برقی دارای هزینه های زیادی است که البته در برابر وجود مزیت های زیاد و حفظ امنیت محل موردنظر در برابر سرقت، شاید ارزش کمی هزینه بیشتر را داشته باشد. بعد از خواندن از مزایای درب ریلی سکشنال چه می دانید؟ با این محبث به طور کامل آشنا خواهید شد.

نصب درب ریلی سکشنالب

رای نصب این نوع کرکره برقی نیاز به یک کارشناس متبحر و متخصص است که دارای تجربه و مهارت های کافی باشد. مراحل نصب درب های اتوماتیک (کرکره برقی سکشنال) عبارتند از:
-بازدید اولیه کارشناس از محل نصب و ثبت اندازه ها و ابعاد مورد نیاز
– پروفیل کشی و یا آماده کردن زیرساخت های لازم
-نصب ریل عمودی
– نصب فنر و شفت بر روی فریم
منبع: درب ریلی الکتروحفاظ

​عایق الاستومری فویلدار



عایق الاستومری که دارای روکش آلومینیومی می باشد؛ از ضخامت فویل آلومینیومی به اندازه 130 میکرون الی 240 میکرون متغیر است. این نوع عایق برای هر دو نوع عایق حرارتی لوله ای و عایق گرمایشی رول قابل اجرا می باشد.

پوشش چند لایه آلومینیوم و پلی اتلین و فوم های الاستومریک باعث می شوند که کیفیت کار بیشتر شود و عملکرد بهتری از خود داشته باشند. این کار باعث می شود که در برابر عوامل جوی در فضای بیرونی که اصلی ترین آسیب توسط اشعه UV و جذب رطوبت می باشد، محافظت شود.
یکی دیگر از ویژگی های عایق های الاستومری فویلدار، نظافت و حفاظت آسان آن می باشد.
عایق الاستومری رولی ساده برای عایقکاری سطوح در اطراف محیط های بسته مورد استفاده قرار می گیرد و قیمت عایق الاستومری رولی نیز با توجه به مزایا و کاربردهایی که دارد و متراژ و ضخامت آن متغیر است.
عایق فویلدار هم در اطراف محیط های باز مورد کابرد قرار می گیرد.

برای سرعت بخشیدن به نصب در عملیات های مختلف و در پروژه های ساختمانی و صنعتی و همین طور عایق کاری محیط هایی که جای کمی دارند، از عایق حرارتی الاستومری رول چسب دار استفاده می شود.

عایق رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم در محیط های آزاد مورد استفاده قرار می گیرد. موارد مورد کاربرد این عایق ها در عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع تاسیسات ساختمان، موتورخانه، کانال تهویه، لوله های سرد و گرم، چیلر و … می باشد.

۱۵ دلیل برای استفاده از عایق الاستومری وجود دارد که ضروری است حتما بدانید.

عایق های الاستومری جزو محصولات مربوط به عایق حرارتی و صوتی محسوب می شود. در حقیقت فوم موجود در این عایق ها به صورت سلول بسته می باشد؛ که همین امر موجب شده است که مانع انتقال صوت و حرارت شوند. این عایق ها از ضریب انتقال گرمایشی و صوتی پایینی برخوردار می باشند. برای تعیین قیمت عایق باید موارد زیادی را در نظر گرفت زیرا میزان تخلیه و دانسیته فوم عایق در تعیین کیفیت و قیمت عایق های الاستومری نقش بسیار مهمی دارد. و مستقیما بر آن تاثیر می گذارد.

بهتر است بدانید که دیگر موردی که روی قیمت تاثیر گذار است، ضخامت لوله می باشد. عایق های الاستومری رولی از ضخامت های مختلفی از 3 تا 100 ml برخوردار می باشد. خب بدیهی می باشد که قیمت عایق رولی در هر سایز در مقایسه با سایر سایز ها متفاوت باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید عایق الاستومری چه کاربردی در صنایع مختلف دارد؟

هر چه ضخامت عایق بیشتر می شود، قیمت عایق الاستومری نیز به مقدار مشخصی نیز بالاتر می رود. علاوه بر این مورد باید بدانید که هر چقدر استاندارد ها و دانسیته های عایق بالاتر باشد، قیمت عایق های الاستومری نیز به همان مقدار افزایش پیدا می کند.

بیشتر کارفرمایان و مهندسان نسبت به بکار گیری عایق های الاستومری به شکل چسبدار، تمایل بیشتری از خود نشان می دهند. در این نوع عایقکاری باید قیمت عایق های الاستومری به صورت خام و همین طور قیمت چسب عایق را پرداخت کنید. چسب های عایق نیز در جنس های مختلف و در قیمت های گوناگون وجود دارند.

قیمت عایق الاستومری فویلدار
در مواردی که شرایط آب و هوایی در محلی نامطلوب می باشد؛ و یا ممکن است عایق با صدمات محیطی روبه رو شود؛ باید از عایق های الاستومری فویلدار با پوشش آلومینیومی برای کاور کردن سطح عایق استفاده کرد. قیمت عایق های الاستومری فویلدار آلومینیومی کاملا به ضخامت خود عایق و ضخامت فویل آلومینیومی آن بستگی دارد.

بهتر است مطلب انواع عایق الاستومری یا الاستومریک موجود در بازارها را هم بخوانید.

در این صورت برای خرید این نوع عایق باید علاوه بر پرداخت قیمت خود عایق به صورت خام؛ بایستی هزینه فویل آلومینیومی ساده و همین طور هزینه چسبدار کردن عایق را پرداخت کنید. بنابراین برای خرید این نوع عایق باید ابتدا هزینه عایق خام را پرداخت کنید، سپس چسب مربوط به چسبدار کردن عایق را خریداری کنید.

بعد از این دو کار هزینه مربوط به اجرت چسبدار کردن عایق نیز باید حساب کنید. در آخر قیمت فویل آلومینیوم ساده در ضخامت مورد نیاز را پرداخت می کنید. شما می توانید با جمع بندی هزینه های این 4 آیتم به هزینه نهایی عایق های الاستومری فویلدار برسید.

منبع : عایق الاستومری پافلکس

انواع عایق الاستومری یا الاستومریک موجود در بازارها





عایق الاستومری جزو یکی از مدل های عایق های برودتی و حرارتی می باشد که در صنعت های گوناگون مثل صنعت ساختمان سازی کاربرد های زیادی دارد. ساختار این نوع عایق ها به شکل سلول بسته می باشد و همچنین از مقاومت بالایی در برابر رطوبت، آلودگی، حرارت و بخار آب برخوردار هستند.

این نوع عایق ها دارای وزن سبکی می باشند و به خاطر داشتن انعطلف پذیری بالا برای عایق کاری انواع تاسیسات ساختمانی، لوله های بزرگ و کوچک، کانال های هوا، صنعت خودرو، سیستم گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده قرار می گیرند.


در ادامه ی این مطلب شما را با عایق بیشتر آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره ی عایق های الاستومری و انواع آن را کسب کنید.

عایق های الاستومری رولی یا ورقه ای

به طور کلی تولید عایق الاستومری در دو نوع عایق رولی یا ورقه ای و عایق لوله ای صورت می گیرد.
همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم یکی از نوع های عایق های الاستومری، عایق رولی یا ورقه ای می باشد که در اندازه های مختلف با در نظر گرفتن مکان مورد نظر و شرایط آب و هوایی موجود در آن مکان مورد استفاده قرار میگیرند.

عایق الاستومری رولی توانایی نصب در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان را دارد. نصب این نوع عایق ها بسیار کار راحتی می باشد. به دلیل وجود ویژگی های منحصر به فرد این مدل از عایق ها باعث شده است که در مقایسه با عایق های سنتی، مورد استفاده بیشتری قرار بگیرند.

این مدل از عایق ها برای جایگزین شدن پشم شیشه ها بسیار مناسب هستند و به دلیل داشتن خاصیت سلول بسته بودن، از اتلاف انرژی و حرارت در ساختمان جلوگیری می کنند و طول عمر تاسیسات را همچنین بالاتر می برند.

عایق های الاستومری مدل رولی نیز خود دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از: عایق رولی ساده، عایق رولی روکش دار و بدون روکش، عایق های الاستومری رولی شانه تخم مرغی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با تماس با ما پافلکس در ارتباط باشید.

عایق الاستومری رولی ساده از وزن بسیار سبکی برخوردار است و در مقابل رشد قارچ ها و باکتری ها، گرد و غبار، مواد شیمیایی و رطوبت بسیار بالا مقاوم می باشند.

نصب و نگهداری این نوع عایق بسیار کار راحتی می باشد و برای عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع در محیط های بسته بسیار کارآمد می باشند. برای نصب این عایق ها به نوعی چسب مخصوص نیاز است و همین طور برای پوشش دادن درز های به وجود آمده به درزگیر مخصوص این نوع عایق ها نیاز است.

عایق الاستومری رولی روکش دار و بدون روکش
به خاطر وجود شرایط متغییر آب و هوایی به منظور عایق کاری تاسیسات ساختمانی، بایستی از عایق هایی استفاده کرد که دارای مقاومت زیادی در مقابل تغییرات جوی و اشعه نور خورشید باشند. این نوع عایق نیز در دو صورت عایق الاستومری روکش دار و بدون روکش وجود دارد؛ که می توان برای محیط های داخلی ساختمان و محیط های بسته از رولی بدون روکش استفاده کرد؛ و در فضا های خارجی ساختمان از عایق های رولی روکش دار استفاده کرد.

بهتر است بدانید که عایق های الاستومری روکش دار که با آلومینیوم روکش دار شده است، نمونه ای از عایق های مقاوم هستند که در مقابل وضعیت های نامناسب جوی از بین نمی روند. این نوع عایق ها برای سیستم های گرمایشی، لوله های گرم و سرد، ایزوله سازی مخازن و سیستم های تبرید مورد استفاده قرار میگرند. عایق های دارای روکش نیز خود به دو شکل ساده و پشت جسبدار در بازار ها وجود دارند.

بهتر است مطلب عایق الاستومری فویلدار را هم مطالعه کنید.

عایق رولی شانه تخم مرغی
یکی دیگر از انواع عایق رولی، شانه تخم مرغی می باشد. این نوع عایق معمولا به عنوان عایق صوتی مورد استفاده قرار میگرد. بخاطر داشتن ساختاری سلولی و متخلخل می تواند به مقدار قابل توجهی از میزان انتقال سر و صدا کاهش دهد و نقش بسیار مهمی در کم شدن آلودگی صوتی دارد.

منبع : عایق الاستومری پافلکس